Saturday, February 27, 2016

KURSUS ASAS FEB 2016

Assalamua'laikum wr.wb
Minggu terakhir Febuari 2016 saya berpeluang berkongsi sedikit pengalaman dengan dua orang peserta kursus. En Mohammad daripada Kuala Lumpur merupakan orang yang berpengalaman dalam bidang perniagaan. Kini beliau telah pun menjalankan perniagaan Char Kuey Teow tetapi masih mencari formula yang terbaik untuk produk beliau. Alhamdulillah, diakhir kursus bersama saya beliau menyatakan hasrat membuka bengkel memproses kicap CKT di Lembah Klang. Saya menyambut baik hasrat beliau dan akan memberi sokongan sepenuhnya untuk menjayakan hasratnya itu.


Berbeza pula dengan peserta kursus hari ini Akmal daripada Sipitang, Sabah. Beliau masih belia dan belum mempunyai pengalaman dalam perniagaan. Semangat beliau yang datang dari jauh berbaloi kerana saya melihat beliau sangat cepat belajar dan menguasai teknik masakan CKT. 



Saya mendoakan kepada semua peserta kursus agar memperoleh kejayaan dengan kemahiran yang telah mereka miliki.

No comments:

Post a Comment